تداوم بارندگی‌ در گلستان همراه با احتمال وقوع سیلاب

1403/06/24 10:55
کد خبر: 3876
کد نویسنده: 8
تداوم بارندگی‌ در گلستان همراه با احتمال وقوع سیلاب

مدیرکل هواشناسی گلستان با توجه به تقویت سامانه بارشی پیش‌بینی کرد: بارش باران همراه با احتمال وقوع سیلاب موقتی در استان به ویژه مناطق کوهستانی از امروز (شنبه) تا دوشنبه تداوم خواهد داشت.

امان‌محمد کمالی  اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین باران با ۴۸.۵ و ۴۶.۶ میلی‌متر در روستاهای عزیزآباد و یل چشمه کلاله بارید.

وی ادامه داد: همچنین ۲۵ میلی‌متر باران در آزادشهر، ۱۶ میلی‌متر در لوه گالیکش، ۱۸.۵ و ۱۷.۱ میلی‌متر در روستاهای کریمی ایشان و چاتال مراوه‌تپه و ۱۴ میلی‌متر در روستای کرند گنبدکاووس بارید.

مدیرکل هواشناسی گلستان از کاهش چهار تا ۶ درجه‌ای دمای هوای استان خبر داد و افزود: به دلیل تقویت ناپایداری‌ها و تداوم فعالیت سامانه بارشی در استان، از امروز تا دوشنبه برای استان به ویژه نواحی کوهستانی رگبار، رعد و برق، احتمال تگرگ و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

کمالی با پیش‌بینی آبگرفتگی برخی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، وقوع سیلاب ناگهانی در نواحی مستعد، برخورد صاعقه احتمالی و سقوط سنگ از ارتفاعات، به مردم توصیه کرد هنگام تردد جاده‌ای احتیاط لازم را داشته باشند و از اتراق و برپایی چادر در حاشیه و بستر رودخانه‌ها پرهیز کنند.

وی همچنین به مردم توصیه کرد در این مدت در انجام فعالیت کوهنوردی احتیاط کنند و دامداران و عشایر هم هنگام چرای دام در مراتع کوهستانی دقت لازم را داشته باشند.

دیدگاه ها

ایمیل شما در معرض نمایش قرار نمی‌گیرد