آغاز شب های آسیایی فوتبال ایران

1403/06/26 06:16
کد خبر: 3970
کد نویسنده: 8
آغاز شب های آسیایی فوتبال ایران

استقلال به دنبال ارتقای رکورد، پرسپولیس در اندیشه برد

سارا مسیحا-روزنامه خراسان/ شب های آسیایی فوتبال ایران از امشب در تهران و جده آغاز می شود جایی که قرار است استقلال و پرسپولیس در نخستین هفته اولین دوره لیگ نخبگان آسیا مقابل الغرافه قطر و الاهلی عربستان قرار بگیرند. کنفدراسیون فوتبال آسیا چند ماه پیش تصمیم گرفت با حفظ مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، رقابت های جدیدی را هم پایه گذاری کند که تیم های برتر کشورهای دارای امتیاز بیشتر در آن شرکت کنند و آن را لیگ نخبگان نام گذاری کرد. در فرمت جدید دیگر خبری از بازی های رفت و برگشت نیست و قرار است 12 تیم شرق آسیا و 12 تیم غرب آسیا در دو گروه به رقابت بپردازند و هر تیم باید 8 بازی انجام دهد؛ 4 بازی در خانه و 4 بازی در خانه حریفان. پس از قرعه کشی اولین دوره مسابقات مشخص شد که پرسپولیس و استقلال نمایندگان ایران در این رقابت ها حریفان مشترکی دارند اما در گام نخست استقلال میزبان شد و پرسپولیس مهمان. حالا امشب سرخابی ها قرار است در یک بازی در ورزشگاه شهدای قدس و دیگری در جده به مصاف حریفانی از قطر و عربستان بروند و جالب این که ساعت برگزاری هر دو دیدار 21:30 و همزمان است.

 استقلال – الغرافه،  بازی شرط ابقا!

استقلال پس از شکست مقابل استقلال خوزستان چند روز بحرانی را تا حد اخراج جواد نکونام سپری کرد و در نهایت سرمربی آبی ها مشروط ابقا شد. شرط ابقا هم عبور از سد الغرافه است. تیمی که برای فوتبال دوستان ایرانی به واسطه حضور بازیکنان سرشناس ایرانی چون فرهاد مجیدی و مهدی طارمی در آن و سرمربی گری استراماچونی سرمربی اسبق استقلال بسیار آشناست. پدرو مارتینز پرتغالی، سرمربی سابق تیم‌های ماریتیمو، ریو آوه، ویتوریا گیمارش و المپیاکوس هدایت این تیم چندملیتی قطر را برعهده دارد و قطعا مهم ترین خرید این تیم در هم  خوسلو بازیکن سابق رئال مادرید و تیم ملی اسپانیاست. آبی ها با حاشیه و بحران خودساخته چند روز طلایی آماده سازی را از خود دریغ کردند اما شاید بازگشت آرمین سهرابیان و مهرداد محمدی به لیست و حضور آن ها در لیگ نخبگان تنها نکته مثبت این قضایا باشد. استقلال سابقه انجام 28 بازی با تیم های قطری را در رقابت های آسیایی دارد: 3 بازی در جام باشگاه‌ها، 2 بازی در جام در جام و 23 بازی در لیگ قهرمانان. آبی‌ها در این بازی ها، 12 برد دارند، 5 بار شکست خورده‌اند (که همگی در لیگ قهرمانان بوده) و 11 مصاف هم برنده نداشته است. درمجموع، استقلال 48 گل به تیم های قطری زده و 33 بار هم دروازه‌اش باز شده است. استقلال مقابل الغرافه هیچ وقت شکست نخورده  اما نگرانی آن ها از بازی در ورزشگاه کوچک و 8 هزار نفری شهدای قدس است که گویا چمن مناسبی هم ندارد و حتی در جریان نشست خبری نکونام هم حادثه ای رخ داد که باعث سوختن 2 نفر شد.

 الاهلی – پرسپولیس تقابل پنجم!

 گاریدو سرمربی پرسپولیس در نشست خبری پیش از بازی با الاهلی بسیار امیدوارانه حرف زده و از برد تیمش در عربستان گفته است. سرخ پوشان که فصل نقل و انتقالات پرباری را پشت سر گذاشته اند و از همین حالا پیش کسوتان شان مثل پیروانی و پروین معتقدند در ایران تیمی یارای مقاومت مقابل پرسپولیس را ندارد و این تیم احتمالا با 7-8 امتیاز اختلاف قهرمان زودهنگام لیگ خواهد شد باید مقابل تیم چند ملیتی الاهلی عربستان قرار بگیرد که به تازگی یک مهاجم سه هزار میلیاردی خریده است. الاهلی ایوان  تونی مهاجم  28 ساله انگلیسی تیم برنتفورد را  با مبلغ ۵۰ میلیون یورو به خدمت گرفت بازیکنی که  جمعه شب و در دیدار برابر النصر، برای اولین بار با پیراهن تیم جدیدش به میدان رفت ولی برخلاف انتظارها درخششی نداشت. ماتیاس یاسیله سرمربی 36 ساله آلمانی الاهلی روی این خریدش حساب ویژه ای باز کرده و توقع دارد او در بازی با پرسپولیس جبران مافات کند. اما سرخ پوشان که در بازی با فولاد تحسین بسیاری را برانگیختند شاید با تدابیر گاریدو که بیشتر در کشورهای عربی مربیگری کرده، بتوانند آن ها را آچمز کنند و در جده امتیاز بگیرند. سرخ‌پوشان ایران تاکنون در چارچوب دیدارهای جام باشگاه‌های آسیا، جام برندگان جام آسیا و لیگ قهرمانان، ۳۵ بار مقابل تیم‌های عربستانی به میدان رفته‌اند که حاصل آن ۱۲ پیروزی، ۱۲ تساوی و 11 شکست بوده و امشب در پنجمین تقابل پرسپولیس و الاهلی باید دید چه نتیجه ای رقم می خورد.

دیدگاه ها

ایمیل شما در معرض نمایش قرار نمی‌گیرد