انسداد مرزهای شرقی کشور با پیشرفته‌ترین تجهیزات در حال انجام است

1403/06/28 09:29
کد خبر: 4110
کد نویسنده: 9
انسداد مرزهای شرقی کشور با پیشرفته‌ترین تجهیزات در حال انجام است

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش گفت: عملیات انسداد مرزهای شرقی با جدیدترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات و حسگرها در حال انجام است و در مدت سه سال به پایان خواهد رسید.

امیر سرتیپ دوم ستاد سیروس امان‌الهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برای انسداد مرزها کار مطالعاتی و تحقیقاتی زیادی انجام شده و همه جوانب به صورت دقیق شده است. هم اینک چهار گروه مهندسی در حال انجام کار هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته دفاع مقدس با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و تقدیر از حماسه آفرینی جانبازان و ایثارگران بیان کرد: آیین رژه امسال نیز ۳۱ شهریورماه (شنبه) همانند پارسال در بلوار «نماز» مشهد با سخنرانی مراسم جانشین فرمانده نیروی زمینی برگزار خواهد شد.

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش با اشاره به شعار امسال با عنوان «ما در راه فتح قله ایم»، افزود: رژه موتوری، پیاده و عملیات پرش چتربازان از برنامه‌های امسال ارتش در گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس  است.

وی ادامه داد: دستکم ۸۵ کشور دنیا در کمک به انواع مختلف کنار رژیم بعث عراق در حمله به انقلاب نوپای اسلامی جنگیدند اما با فداکاری رزمندگان و اتحاد و پیروی از ولایت فقیه نتوانستند کاری از پیش ببرند و شکست خوردند.

امیر امان‌الهی با تقدیر از اصحاب رسانه گفت: مستندسازی و اطلاع رسانی به موقع حماسه آفرینی رزمندگان نشان گر پای کار بودن خبرنگاران، عکاسان و فیلم برداران در دفاع مقدس و دیگر صحنه‌ها است.
۳۱ شهریور ۱۳۵۹ با حمله هوایی عراق به چند فرودگاه ایران و تعرض زمینی همزمان ارتش بعثی به شهرهای غرب و جنوب ایران، جنگ هشت ساله حکومت صدام حسین علیه ایران آغاز شد.

 جنگی که توسط همه ظالمان جهان و به دست صدام بعثی به جمهوری اسلامی ایران تحمیل شد، بدون دستیابی آنان به اهدافشان در تابستان ۱۳۶۷ به پایان رسید.

۳۱ شهریورماه تا هفتم مهرماه به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است و خراسان رضوی با حدود ۳۰۰ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس ۱۷ هزار و ۲۸۴ شهید، ۴۹ هزار و ۷۲۹ جانباز و سه هزار و ۳۹۷ آزاده در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی و حفظ تمامیت ارضی کشور تقدیم کرده است./ایرنا

دیدگاه ها

ایمیل شما در معرض نمایش قرار نمی‌گیرد