قفل میزبانی فوتبالی مشهد شکست

1403/06/29 06:39
کد خبر: 4165
کد نویسنده: 8
قفل میزبانی فوتبالی مشهد شکست

مدیرکل ورزش و جوانان: طبق اعلام استاندار برگزاری بازی های تیم ملی در ورزشگاه امام رضا(ع) و بازی های استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه ثامن الائمه (ع) مشکلی ندارد

علی ترابی-روزنامه خراسان/ میزبانی مشهد از بازی های بین المللی فوتبال این روزها به یکی از چالش های اصلی ورزش کشور تبدیل شده تا حدی که پای وزیر ورزش و جوانان و مسئولان ارشد استان هم به این موضوع کشیده شده است تا با بررسی موضوعات مختلف به این مشکل پایان داده شود. شهر مشهد با این که تیمی در بالاترین سطح فوتبال کشور ندارد، اما دارای زیر ساخت های خوبی برای برگزاری مسابقات بین المللی است که تاکنون به خوبی از این ظرفیت ها استفاده نشده است. ورزشگاه های شیک و مدرن امام رضا(ع) و ثامن الائمه(ع) از نظر زیرساختی شرایط خوبی برای برگزاری مسابقات فوتبال را دارند، ولی به لحاظ برخی محدودیت ها، فوتبال دوستان از دیدن مسابقات بین المللی در این شهر محروم هستند. با توجه به حواشی میزبانی های بین المللی اخیر تیم ملی و تیم های باشگاهی در مشکلات ورزشگاه های میزبان، پیگیری هایی از سوی مسئولان ارشد کشور انجام شد که شرایطی به وجود بیاید تا برخی از بازی های بین‌المللی برای تیم ملی فوتبال ایران و بازی های آسیایی استقلال و پرسپولیس در مشهد برگزار شود. در پی آن مسئولان تربیت بدنی آستان قدس رضوی اعلام آمادگی کرده اند تا میزبان بازی های بین المللی باشند. از طرفی استاندار هم با توجه به مشکلات به وجود آمده بازدیدی از دو ورزشگاه داشت و موانع و مشکلات را بررسی و اعلام کرد که ورزشگاه های شهر مشهد می توانند میزبان بازی های بین المللی باشند.این روزها ورزشگاه آزادی تهران دستخوش تغییراتی شده و تیم ملی فوتبال کشورمان به همراه تیم های سرخابی امکان استفاده از این ورزشگاه را ندارند که به همین خاطر برای میزبانی با مشکلاتی مواجه شده است. تیم ملی فوتبال کشورمان در هفته اول بازی های مقدماتی جام جهانی برای میزبانی مقابل قرقیزستان با مشکل مواجه بود که در نهایت در اصفهان به میدان رفت که آن هم با حاشیه هایی همراه بوده است و ناراحتی امیر قلعه نویی را به همراه داشت.حالا تیم ملی فوتبال ایران 24 مهرماه میزان تیم ملی قطر است که از همین الان دغدغه میزبانی را دارد. از طرفی تیم فوتبال استقلال تهران هم که خیلی تمایل داشت بازی های خانگی لیگ قهرمانان آسیا را در مشهد برگزار کند، نتوانست مجوز لازم را بگیرد و در هفته اول در ورزشگاه قدس تهران به میدان رفت که آن هم با مشکلات زیادی روبه رو و با واکنش تند وزیر ورزش و جوانان همراه بوده است.در پی این مسائل مسئولان ارشد کشور از مدیران خراسانی درخواست کرده اند که شرایط لازم میزبانی از مسابقات بین المللی را مهیا کنند.

درخواست سرخابی برای میزبانی

حالا با توجه به موافقت ضمنی مدیران ارشد آستان قدس رضوی با برگزاری بازی‌ های ملی و باشگاهی در ورزشگاه امام رضا(ع) شنیده ها حاکی است که همزمان با مکاتبات رسمی مدیران استقلال، پرسپولیسی ‌ها نیز برای برگزاری بازی ‌های آسیایی و داخلی پیشنهاد های خود را به مدیران ورزش و جوانان خراسان رضوی ارائه دادند تا شاید موافقت مشهدی‌ها را به دست آورند و از کابوس نبود ورزشگاه مجهز و مدرن رهایی پیدا کنند.

الزامات فدراسیون فوتبال

این در حالی است که با توجه به صحبت های انجام شده، میزبانی ایران از قطر برای بازی های مقدماتی جام جهانی در ورزشگاه امام رضا(ع) تا حدودی قطعی شده است و باید منتظر اعلام رسمی فدراسیون فوتبال آسیا باشیم. دبیر هیئت فوتبال خراسان رضوی درباره چگونگی میزبانی تیم ملی فوتبال ایران در مشهد به «خراسان» گفت: در این زمینه صحبت هایی مطرح شده است که با برگزاری بازی تیم ملی فوتبال ایران با قطر در مشهد موافقت هایی صورت گرفته است اما فدراسیون فوتبال الزاماتی مدنظر دارد که باید اجرایی شود. محسن حیدری افزود: برای همین نامه ای از سوی فدراسیون فوتبال به ما ابلاغ شده و برخی موضوعات باید رعایت شود که ما هم طی نامه ای به اداره کل ورزش و جوانان اعلام می کنیم. اگر این الزامات مدنظر فدراسیون فوتبال مورد قبول واقع شد، نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا برای بازدید از ورزشگاه امام رضا(ع) به مشهد سفر می کند تا ورزشگاه را برای برگزاری مسابقات بین المللی تایید کند.

دستور استاندار برای میزبانی

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی نیز طی یک روز از دو ورزشگاه امام رضا (ع) و ثامن الائمه (ع) مشهد بازدید داشته و گفته است: مشهد ظرفیت‌ های مختلفی دارد و در صورت رعایت مؤلفه‌های فرهنگی این شهر، شرایط برای میزبانی از مسابقات مختلف مهیاست. دو مجموعه ورزشی ثامن الائمه (ع) و امام رضا (ع) ظرفیت‌های خوبی دارند و با توجه به شرایط فعلی برگزاری مسابقات مختلف این دو مجموعه می‌توانند به باشگاه‌های مطرح کشور و تیم ملی کمک کنند. وی همچنین تاکید کرد: ما شرایط مختلف را بررسی کردیم، موانع و مشکلات را برطرف می‌کنیم و برای برگزاری بازی با رعایت موازین فرهنگی و اخلاقی آمادگی کامل داریم. مشهد ظرفیت‌ های مختلفی دارد و همچنین با توجه به جمعیت، موقعیت و شرایط این شهر برگزاری مسابقات با حساسیت‌های مختلفی رو به روست.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز در این باره به «خراسان» گفت: با توجه به مشکلاتی که برای بازی های ملی و استقلال در تهران و اصفهان به وجود آمده است، وزیر ورزش و جوانان تماسی با ما داشت و درخواست داشت که مشکل میزبانی در مشهد برای بازی های تیم ملی و سرخابی ها حل شود. از طرفی با توجه به حواشی ایجاد شده در فوتبال کشورمان، دغدغه ای هم برای استاندار خراسان رضوی بوجود آمد و بازدیدی از دو ورزشگاه امام رضا(ع) و ثامن الائمه(ع) داشت. علیرضا تاج فیروز درباره تصمیم نهایی برای میزبانی در مشهد افزود: استاندار پس از بازدیدی که داشت اعلام کرد برگزاری بازی های تیم ملی فوتبال ایران در ورزشگاه امام رضا(ع) و بازی های استقلال و پرسپولیس هم در ورزشگاه ثامن الائمه(ع)  مشکلی ندارد.این موضوع را به وزیر ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال هم اعلام کردیم. وی خاطر نشان کرد: برگزاری بازی های مهم بین المللی در مرکز شهر مشکلات و دغدغه های خودش را دارد که مدیریت آن سخت است و باید خیابان های منتهی به ورزشگاه امام رضا(ع) را مسدود کنیم تا خللی در روند مسابقه به وجود نیاید.

دیدگاه ها

ایمیل شما در معرض نمایش قرار نمی‌گیرد